Η παρακάτω έρευνα αφορά τους πολίτες (οδηγούς και μη) της Καλαμπάκας. Σκοπός της είναι η εξαγωγή αποτελεσμάτων για τη συμπεριφορά τους ως οδηγοί, συνεπιβάτες ή πεζοί. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε η γνώμη τους για θέματα που αφορούν τον Κ.Ο.Κ αλλά και τους δρόμους της πόλης. Για τον λόγο αυτό, μοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε τυχαίο ηλικιακό ποσοστό πληθυσμού.
Αρχικά, το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που απάντησαν στα ερωτηματολόγια, οδηγούν μέσα στην πόλη. Η πλειοψηφία φοράει πάντα ζώνη όταν οδηγεί, αλλά και ως επιβάτες. Παρ' όλα αυτά, το 40% των ερωτηθέντων σπάνια βάζουν κράνος, όταν ανεβαίνουν σε μηχανή. Φυσικά αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. Επιπρόσθετα, το μικρότερο ποσοστό των ερωτηθέντων απάντησε πως έχουν οδηγήσει, όταν ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Επιπλέον, μεγάλο ποσοστό απάντησε πως έχει ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο των ταχυτήτων. Επίσης, όταν είναι με φίλους (το μεγαλύτερο ποσοστό τουλάχιστον) δεν τρέχουν πιο γρήγορα από όταν είναι μόνοι τους. Παράλληλα, παρατηρείται πως οι περισσότεροι οδηγοί τηρούν τον Κ.Ο.Κ.
Ωστόσο, μια μειοψηφία των ερωτηθέντων οδηγών έχουν σταθμεύσει παράνομα ακόμα και για μικρό χρονικό διάστημα σε θέσεις αναπήρων. Ένα θετικό χαρακτηριστικό είναι πως η πλειοψηφία των οδηγών δίνει προτεραιότητα στις διαβάσεις των πεζών. Τα βασικότερα μειονεκτήματα που παρατηρούνται στην Καλαμπάκα είναι η αδυναμία μετακίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο, όπως επίσης και η έλλειψη βοηθητικών σημάνσεων για τους τυφλούς. Αντίθετα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στους δρόμους της πόλης, οι διαδρομές για περίπατο αποτελούν μια ευχάριστη και όμορφη εμπειρία, καθώς υπάρχουν μονοπάτια που περιβάλλονται ή καταλήγουν σε μαγευτικά φυσικά τοπία. Από την άλλη, οι διαδρομές μέσα στην πόλη, χρειάζονται οπωσδήποτε να ενισχυθούν με πράσινο στοιχείο.
Αρχικά, το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που απάντησαν στα ερωτηματολόγια, οδηγούν μέσα στην πόλη. Η πλειοψηφία φοράει πάντα ζώνη όταν οδηγεί, αλλά και ως επιβάτες. Παρ' όλα αυτά, το 40% των ερωτηθέντων σπάνια βάζουν κράνος, όταν ανεβαίνουν σε μηχανή. Φυσικά αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. Επιπρόσθετα, το μικρότερο ποσοστό των ερωτηθέντων απάντησε πως έχουν οδηγήσει, όταν ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ. Επιπλέον, μεγάλο ποσοστό απάντησε πως έχει ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο των ταχυτήτων. Επίσης, όταν είναι με φίλους (το μεγαλύτερο ποσοστό τουλάχιστον) δεν τρέχουν πιο γρήγορα από όταν είναι μόνοι τους. Παράλληλα, παρατηρείται πως οι περισσότεροι οδηγοί τηρούν τον Κ.Ο.Κ.
Ωστόσο, μια μειοψηφία των ερωτηθέντων οδηγών έχουν σταθμεύσει παράνομα ακόμα και για μικρό χρονικό διάστημα σε θέσεις αναπήρων. Ένα θετικό χαρακτηριστικό είναι πως η πλειοψηφία των οδηγών δίνει προτεραιότητα στις διαβάσεις των πεζών. Τα βασικότερα μειονεκτήματα που παρατηρούνται στην Καλαμπάκα είναι η αδυναμία μετακίνησης με αναπηρικό αμαξίδιο, όπως επίσης και η έλλειψη βοηθητικών σημάνσεων για τους τυφλούς. Αντίθετα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στους δρόμους της πόλης, οι διαδρομές για περίπατο αποτελούν μια ευχάριστη και όμορφη εμπειρία, καθώς υπάρχουν μονοπάτια που περιβάλλονται ή καταλήγουν σε μαγευτικά φυσικά τοπία. Από την άλλη, οι διαδρομές μέσα στην πόλη, χρειάζονται οπωσδήποτε να ενισχυθούν με πράσινο στοιχείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου